NYHEDER 2016

kongefiskeri på stør i British Columbia

Ballerup 31/10 2016

Så har jeg oprettet en turberetning samt billedalbum fra min tur til BC i sidste uge, fed tur som varmt kan anbefales :-)

Nikolaj Hjorth

Torsk, kilosmakrel og hjulrenovering !

Smørum d. 11/8

Endelig kom First-Timer II på vandet og den har været på et par ture. På "jomfruturen" satsede vi efter buletorsken, også for at teste den nye opsætning af transducere. Med de rette justeringer, vil dette sæt blive ret effektivt :-). Kim, Jesper W og Bielecki var med og vi havde en god tur med mange torsk, men ingen store. Bielecki havde en rigtig fin torsk på, som desværre smuttede.

Jeg var selv på en aftentur efter flådmakrel, helt alene i fantastisk vejr. Strømforholdene var perfekte og sildene var spredte af jagende makrel, sej og torsk. Jeg havde dårligt sat den første stang før mit dartflåd var væk, og min 6,6" westin W3 stod i en spændt bue. Jeg fik 20 flotte makrel, stort set alle over 600 g, og den største rundede lige akkurat kiloet. Tobis virkede helt klart bedst denne aften. Fedt fiskeri !

Efter vinterens bulefiskeri og ikke mindst det ultimativt hårde skreifiskeri i Nordnorge, var mine hjul i en slem forfatning. Jeg fisker jo med shimano trinidad Tn16A, og selvom det er et klassehjul, vil den vedholdende påvirkning af kulde og saltvand ødelægge lejerne i hjulet. Det er en god ide at skille sit hjul ad skifte alle lejer og rense og smøre det. Men hvis man ikke selv føler sig sikker på det ( og det skal man være), så er der andre muligheder. Jeg fik snakket med Carsten Faber hos Hvidovre Sport, og han og Poul er ret dygtige til netop denne renovering. Jeg afleverede 2 hjul der "skrattede" fra lejerne og har fået 2 tilbage der er som nye !! Billedet viser mine hjulene midt i renoveringen :-)

Så hvis man har nogle hjul, der trænger til en kærlig hånd, så tøv ikke med at ringe til Hvidovre Sport og tag en snak med en af de to herrer. Det kan sagtens betale sig og vil klart forlænge levetiden på hjulene.

Jesper lyngsie

Godt at hr. Faber har styr på det

Rapport og billeder fra årets tur til Å

Ballerup 1/8 2016

Så har jeg fået skrevet om årets tur til Å, samt lavet et billedealbum. Jeg fik ikke taget mange billeder selv i år og en af gæsterne var så uheldig, at hans Sd kort gik i stykker. Heribland var også billeder af mine fisk. Shit happens, skidt med mine billeder, men synd for gæsten at nogle af hans egne gik tabt...

Læs om storflynderens rige, Å, og se billeder af vores uger her; http://www.teamsvinet.dk/429759489

Kæmper fra dybet

Å, Lofoten, Norge 18/7 2016

igår havde vi en dag med heldagsregn og en del vind, vi prøvede alligevel en aftentur sammen med båden hvor mine norske venner fisker fra. de var lidt sent ude til at booke guidebåd som de normalt gør, så de måtte selv sejle i år. Igår viste de at det går ret fint....

vi missede en flynder i første drev, nordmændene landede en på 165cm. Et par drev skete der ikke rigtigt noget, men fuglene begymdte at dykke på storsejpladsen. Vi sejlede over og fik igen masser af fisk på popper og stickbait, vildt fiskeri ! Nordmændene blev liggende og fik en flynder på ca 200Cm !  Desværre fik de sat kveitekrogen i overlæben på fisken og efter en gang flynderrodeo ved bådsiden, tabte de fisken. (Video kommer på FB) Anders Ramberg var fangeren !

vi gik efter sejfiskeri tilbage og fiskede flynder, dog uden flere kontakter. Nordmændene fik dog en kontakt mere - på 210cm !! Helt vildt fiskeri ! alexander Grude Larsen var fangeren 😊

Da de kom i havn stod Lukas og jeg klar med oksestege til grillning og så var der historier, videoklip, billeder, strohrum osv en del af natten. Så hovedet er lidt tungt i dag, men sikke en fiskeglæde.

vi har desværre en del vind de sidste to dage, men må se om ikke vi også kan finde dronning i dybet...

Nikolaj Hjorth

Stor flynder og viiiildt sejfiskeri !

Å, Lofoten, Norge 17/7 2016

vi startede eftermiddagen med at prøve lidt flynder i regnvejret, det gik godt !

først fik Joachim en på 151 og siden en på 119cm, dejligt fiskeri !!

så prøvede vi sejfiskeriet, efter en svær start hvor de kun ville hugge på jig, gik det helt Bonanza - vi brugte popper ogs stickbaits til sejen som gik helt amok. I hvert kast fløj de ud af vandet i jagten på stickbaits, ar ret vildt ud når sej på 15-16kg gør det !

vi vejede kun få fisk, største vejede blev til Lukas på 15.8kg taget på stickbait. Jeg lægger nogle filmklip på Facebook-gruppen senere. Det er det vildest sejfiskeri jeg nogen sinde har oplevet, vi fik vel mellem 50 og 100 målere, i to timer havde vi konstant bid og kontakt. Så stoppede vi, orkede ikke mere... Stickbait var klart popperen overlegen, til info.

som sidegevinst, fik vi torsk til 16kg. Og det lykkedes en af de svenske kunder at plante popperen med alle kroge, i Dannebrog som blafrede i VHF antennen... Desværre havde jeg ikke tid til et foto,vidste jo ikke at fiskeriet ville fortsætte i timer !

Sej på popper !

Å, Lofoten, Norge 16/7 2016

så er ugen i gang - sidste uge startede vi med en dag uden flynder, i torsdags fik den første på efter 3 minutters fiskeri ! 143cm og 40kg til Joachim, en fisk vi desværre måtte tage med en, da jiggen var plantet i gæller og fisken blødte kraftigt.

kort efter var det min søn Lukas tur til at stå med stor fisk på, desværre mistede vi den efter nogen minutter, da kroholdet gik... De to både som lå sammens med os, fik begge fisk på ca 35kg, så super start !

fredag statede vi samme sted, men efter en del timer med blot en flynder på 79cm, måtte vi skifte plads, for at få noget tro i kunderne. Vi nåede lige at skifte inden Johan fangede en 161cm hvor vi havde ligget. Sådan er det også, kunderne må bevare troen, ellers må man skifte. Vi fik to stk på 106 og 91cm på den nye plads, samt havkat og lange som jeg ikke tidligere har haft i båden her ved Å.

senere skiftede vi plads og fiskede storsej, der var fint med flex på klingen hos kunderne samt råb og skrig på den fede måde. Til slut stod sejlene så højt i vandet, at jeg skiftede til popperstangen. 4 stk blev det til på popper, den største på 15kg, ingen under 10kg. HOLD KÆFT - hvor er det fedt at se de store fisk komme op og snappe popperen! En ny dimension i nordisk fiskeri for mig. Den største ramte ved siden af popperen to gange, før den tredje gang fik fat - havde været fedt at have på film !

Dejlig uge er slut

Å, Lofoten, Norge 12/7 2016

så er den første uge tilendebragt. Den sidste dag var noget blæsende, så vi kunne ikke præcist vælge den plads vi ville. Vi startede samme sted som igår og fik hurtigt en mindre flynder på 82cm. Efter vi fortalte det på radioen, kom der hurtigt et par både til og kort efter stod de med kraftig flex i båden ved siden af. De landede en flynder på 175cm, vel at mærke samme båd som tidligere på ugen fik fisk på 144-166 og 188. Samlet har de fanget 13 flyndere, men HVILKEN snitvægt og hvilken fiskeuge !

På grund af vinden valgte vi at skifte plads og blev faktisk belønnet med en flynder på 120cm. Det blev ugens sidste og nr 21 i rækken. En super god uge, med fantastisk selskab i form af Claus Møller og Rasmus Hougaard Nielsen. Det var både skægt og tosset, men absolut også seriøst fiskeri !

Imorgen kommer min søn Lukas, samt et hold svenskere som jeg Før har guidet i Havøysund. Derudover kommer de nordmænd som jeg har fisket med de sidste 6 år. De skal selv sejle, da Guidebåden allerede var fyldt, men godt med en makkerqbåd med dygtige fiskere 😊

Glæder mig til at fiske videre i Moskenesstrømmen, store fisk er der masser af !

Flynderdag

Å, Lofoten, Norge 11/7 2016

Igår havde vi lidt svært fiskeri, vi fik nogle målersej og til slut også en enkelt flynder på 100cm. derudover Fik vi en fin målertorsk i selvlysende orange.

I dag gik det betydeligt bedre....  Vi droppede en kedelig EM finale og skulle i stedet sove nogle timer og tage på havet igen klokken 01.30. Jeg fik imidlertid ikke lukket et øje, så kører lige nu på 46tyvende time uden søvn !

Vi startede med sejfiskeri i moskenesstrømmen, det var vildt ! Der var alle de sej som vi gad at fange, den største fik jeg på 16kg.

efter et par timer sejlede vi videre på flyndersats og fik straks et par flyndere i strømvendingen. Derefter blev vi lidt søvnige, Rasmus og jeg halvsov mens agnstængerne fiskede selv. Claus var stadig helt vågen og fik et vildt hug som han var i tvivl om kunne være bundBid ? Det var det ikke, en stor flynder havde taget makrellen og tog et langt udløb mod dybt vand. Claus kæmpede med flynderen i 40 minutter, over en distance på mere en end sømil, før jeg kunne sikre den med kveitekrogen. Han startede på 62m vand og endte på 140 meter .... Den var stor, 181cm og dermed den største jeg har været med til at lande ! Claus tog en badetur med flynderen i min Ursuit, det er en fed oplevelse !

vi fiskede videre indtil i eftermiddags og endte med et resultat på 11stk flyndere på dagen, de fleste mellem 80 og 111cm, men også tre fine på 122, 137 og den store på 181cm. Billede kommer i den mappe jeg laver når jeg kommer hjem.

fantastisk dag, vi tager en tur imorgen også, selvom vinden ikke ser alt for god ud ift fiskeriet.

Rasmus "trippel"

Å, Loften, Norge 9/7 2016

lørdagen blev brugt på flynderfiskeri, ikke supernemt i dag men min kunde Rasmus lykkedes med at fange 3 stk og var lykkelig ! ikke voldsomt store , 91-95 og 106cm.

Dagens bedrift stod den anden gæst, Claus, imidlertid for. Under fiskeriet efter agnfisk, lykkedes det ham at fange en stor sild, en makrel og en sej på en gang ! Det var også Claus, som fik flynder kroget igår, da vi fiskede efter agnfisk. Åbenbart der han slår til 😊

vi fik også fodret havørnen med sej i dag, altid en skæg oplevelse.

selv fangede jeg en torsk på 15kg, sagde hunden.

Ny dag imorgen !

Flyndere i båden

Å 8/7 2016

Dagen i dag skulle stå i flynderens tegn. allerede da vi fiskede efter agnfisk huggede den første !

vi så den tag jiggen nogle meter under båden og stikke af, desværre var der et makrelforfang foran jiggen og flynderen vandt kampen til slut... Det var en fisk omkring de 30kg.

vi tog dog revanche senere, begge mine gæster i båden fik deres første flynder og begge fisk målte 101cm. Så var det jo pænt og ligeligt fordelt. Selv fangede jeg en på 71 og en på 140cm.

dejlig dag derude, vi prøver igen imorgen !

Norgestid

Å, Lofoten 7/8 2016

Så er det blevet tid til min årlige tur med Nordic Sea Angling, igen i år er det Å som er destinationen.

første fiskedag i dag gik i solrigt vejr og vi valgte at koncentrere os om sejfiskeriet. Vi fik rigtigt fint med store sej, med den største på 15kg - til mig :-)

maaaange torsk fik vi også op til 11.5kg.

tilsidst forsøgte vi lidt på flynder uden held, men om vejret er med os prøver vi igen imorgen.

en svensk båd var skrappere med flynderne, eller hvad siger man til 144-166 og 188cm i båden på første dag !! Det krydrede de med en flok målertorsk op til 22kg. Så er standarden vist sat....

min guidemakker Johan Mikkelsen, guidede op en flynder i dag, men hvilken;170cm. Fangerne sagde, at det havde jo været bedre med en madfisk.....

Stort bådprojekt

Smørum d, 6/6

Der sker lidt på bådområdet her i teamet :-) SVINET er solgt, og nu er FIRST-TIMER også skudt af !

For præcis 10 år siden kørte jeg en tur til Holland og hentede en Orka 540, inspireret af trenden på det tidspunkt. Jeg havde en Warrior 165 som jeg var glad for, men kunne godt se at Orkaen var mere optimal i forhold til mit primære fiskeri, bulefiskeriet..

I First-Timer har jeg haft sindsygt mange gode ture, og det var svært at sige farvel til den, men i vinters fik jeg mulighed for at opgradere :-)

Jeg har købt en Orka 600, som ses på FB. I mine øjne den mest optimale bulebåd, en mytisk båd indenfor bulefiskeriet.  Et ret fint eksemplar, som kun havde enkelte gelkote-skader. Men den havde den samme svaghed som alle andre Orkaer; hækken er utæt. Utroligt at lave sådan en fed båd med sådan en svaghed !

Jeg beslutte mig ret hurtigt for at lave den rigtigt en gang for alle, og fik snakket en del med Tommy Stenbøg, ejer af Stenteq Marine. Et marineværksted hvor aftaler holdes og hvor der ikke bliver gået på kompromis med kvaliteten.  En hurtig snak med Tommy, og du er klar over han mener det alvorligt !

Han har en rutineret bådebygger tilknyttet sit firma, og i fællesskab fik vi lavet en plan over en total hæk-renovering !! Den er lige kommet hjem fra Stenteq, og resultatet er fremragende. Hvis andre Orka-ejere, er interesseret i at høre om løsningen, er de velkomne til at kontakte mig eller http://stenteq.com/

Nu vil den næste tid gå med bundmaling, transducerplaceringer og lidt andre småting inden den skal tilbage til Stenteq Marine hvor Tommy og John skal montere den spritnye motor. Derefter kommer tiden til at gå med at lave nyt el (igen-igen), hydraulik, sæder, lys, pumper, instrumentering osv PUHA :-). Jeg vil jævnligt opdatere her på siden

Hækken efter renovering

Et skib mindre i flåden

Ballerup 13/5 2016

I dag kørte Svinet ud af Grisestien for sidste gang. Det er mere end 10 år siden vi købte den lille båd og vi har haft masser af gode og sjove timer i den. Vi har dog også brugt masser af tid på reparation og forbedringer, dette forhold stod ikke mål med bådens muligheder, når nu Jesper har større båd. derfor var det trods lidt vemod, godt at sende den afsted mod nye eventyr.

Svinet skal fremover tjene sin herre på Sydhavsøerne - Nærmere bestemt Falster. Vi ønsker den nye ejer alt muligt held og lykke med den "Gamle Tøs" !

Svinet

Ballerup 26/4 2016

i forbindelse med vores salg af Svinet, har vi oprettet en mappe med billeder taget i søndags.

Vi tilsluttede batteri og startede båden op for første gang i mere end 3 år. Imponerende at den bare snurre med det samme....

vi har et par stykker som er interesserede og kommer og kigger, men er der flere er I velkomne !

vi forestiller os en pris omkring 35.000 inkl traileren, instrumenter osv.  Læs mere og se alle billederne på

SVINET til salg

Ballerup 8/4 2016

Skulle nogen af vores læsere være interesseret, så påtænker vi at sælge teamets første båd; SVINET. Det er et faktum at vi altid fisker fra Jespers båd FIRT-TIMER og af den grund har SVINET ikke været i vandet de sidste 3 år...-

Det giver ikke mening og derfor har vi besluttet at sælge den fra. Båden er rigget op med to ekkoloder(lowrance og Furuno) og garmin farvekortplotter inkl søkort. Plotteren nultilles ikke, så er man ny fisker får man alle vores fiskepladser med i prisen. En ret god start på fiskeriet efter torsk, laks, fladfisk, makrel osv...

Båden har som nævnt ikke sejlet i tre år, så det må forventes at der er noget vedligeholdelse. Traileren må forventes at skulle serviceres ift bremser og lys tænker jeg, erfaringsmæssigt. Mener det er en 750kgs trailer med påløbsbremser. Lejerne er næsten ikke brugt. Motoren skal givet serviceres ift impeller, olie mv. Men har altid startet upåklageligt. Det er en 40hk Mariner 4 takt som vi købte med båden, tror den er fra 2004. Båden har stået i en garage med presening over i de 3 år.

Båden henvender sig til folk, som vil kunne trække en båd uden større bil og som kan nøjes med at fiske to mand, samt evt et barn. Båden er ret lille, men meget stabil i søen. Den har trimaranbund, hvilket giver stabiliteten. Vi har fisket på 40 meteren i østersøen samt fra stevns uden problemer. Den lille kahyt, kan give ly til grej og tasker og vi har også sovet der. Men det er lidt trangt. Der er dog fint musikanlæg :-)

Fakta om båden;

SVINET er en Placom-båd af modellen Condor.
Den er 14 fod lang og 5 fod bred.
Den vejer ca. 400kg uden motor.
Motoren, en 40hk Mariner 4-takter, giver en topfart på knap 25 knob.

SVINET er udstyret med følgende marine elektronik:

Ekkolod, Furuno FCV-600L
Ekkolod, Lowrance X515C DF
GPS, Garmin 192C
VHF, Furuno RO 4700

Båden er rigget til med 4 pirkekopper og 8 stangholdere i rustfrit stål.
Tillige kan der påsættes 2 stk Unitroll downriggere med dobbelte stangholdere.

Se flere billeder på http://www.teamsvinet.dk/6729407

Interesserede kan skrive til mig på nikolaj@teamsvinet.dk for yderligere oplysninger samt evt bud på båden.

Turberetning fra Skreitur

Ballerup 3/4 2016

Så fik jeg sammensat en turberetning fra turen til Sørøya, lidt billeder er der også. I sagens natur blev det dog ikke til så mange billeder, vi fik jo ikke taget billeder af torsk under 30kg....

Teamrekorder i skreitorsk

Sørvær d. 28/3-2016

Vejrudsigten for i dag mandag var bestemt ikke lovende. Kl 10 var meldingen at der skulle være 16 m/s fra vest. Tilgengæld ville der være stille indtil da, så kim og jeg tænkte bare på at bruge de første timer indtil vinden kom. God beslutning for det første kom vinden først kl 13 og for det andet var fiskeriet det bedste vi har oplevet i denne uge.

Ca 80 målere fik vi ombord og de fleste var omkring 15 kg. Kim fik 3 over 20 med den største på 22,5. Han havde også 3 bid hvor det kunne være nogle af de helt store, men desværre holdt krogholdet ikke . Undertegnede fik på et tidspunkt et tungt hug, men var lidt bange for at den måske var fejlkroget, så derfor tænkte jeg ikke så meget over det indtil der pludselig lå et dyr og pustede i overfladen. Panik for at få fat i en gaf i båden og få den bjerget. Da den lå i båden var vi klar over at det var en af de helt store, og da vægten først stoppede på 35,5 kg var jublen stor. Ny personlig og teamrekord og vi fik taget en masse billeder.

En halv time senere var den gal igen, et kontant og tungt hug og her var jeg ikke i tvivl; en af de store skreitorsk havde taget min jig luffe . En lang fight fra 80 meter vand begyndte, hvor flere udløb og tunge rusk fik angstens sved frem på min pande. Men den kom op og her stoppede vægten først på 37,5 kg. Min 30 minutters gamle teamrekord var slået og jeg kunne næsten ikke begribe hvad der var sket. Jakob Lindberg var makkerbåd og han var forbi og tage billeder.

Jeg har fisket skrei i 8 år og det var lige netop dette som altid har stået som et mål og en drøm. At fange 2 torsk over 35 kg på den samme dag, er der kun en anden der har præsteret, og det er Jakob Lindberg. Så at komme lidt i kategori med ham, kan man vel kun være glad for.

35,5 kg

Godt fiskeri i svære forhold

Smørum d. 20/2

I den sidste uges tid har der virkelig været godt gang i fiskene. Der har været masser af buler, og selvom strømforholdene har været svære at læse, har især turbådene fanget virkeligt godt.

First-Timer har selvfølgelig også været på vandet og vi har landet 10 målere i den forløbne uge. Største på 13.2 til Jesper Willestofte fanget på trapperne. Dermed er vi nået op på 20 målere i 2016 indtil videre. Et ok resultat, fiskeriet og forholdene taget i betragtning, men en del under hvad vi har haft de forgående år på samme tid.

Jeg tror alle der har været på vandet i denne periode har revet sig lidt i håret over de manglende firsttimere, inklusiv turbådene. Kraftig strøm kombineret med buler der "drøner" rundt har ikke gjort det nemt.

Derformå man også anerkende når Peder på Jaws, laver kongestoppet og får, så vidt jeg ved, 3 store målere hvor den største vejede 23,5 kg. Det er den største torsk fanget i øresund i en hel del år. Jeg kunne forstå at det var den første målere fangeren landede. Jeg håber han er klar over, hvor stor en torsk det er :-)

Billedet er den sidste landede måler på godt 10 kg fra i torsdags. Spændende om fiskeriet fortsætter de gode takter

Jesper Lyngsie

Ny line og lidt af hvert

Smørum d. 31/1

Det er lang tid siden vi har skrevet her på hjemmesiden. Årsagen er selvfølgelig, at vi bruger vores Facebook-side mere til de små hurtige opdateringer. Hjemmesiden bruger når vi har lidt mere på hjertet end de hurtige "bullets" :-)

Da vi startede med at fiske skrei, blev vi ret hurtigt klar over hvor vigtigt det var at kunne dybde-bestemme sit fiskeri. Og derfor faldt valget på at bruge en line som havde farveskift hver 10. meter og indikering for hver meter. Daiwa´s Saltiga boat 80lb 0,44mm har vi brugt siden 2009, men den har vi været tvunget til at købe i udlandet, og den kom til at koste mere end 1 kr/meter selv når man købte 1800 meter. Vi har så erfaret at den er eminent til alt havfiskeri og har brugt den bulefiskeriet, fordi den er slidstærk og godt kan tåle små skader

Nu har Daiwa lavet en efterfølger :J-braid x8. Stadig en 80 (79) lbs-line, stadig med samme farveskift, men en smule tyndere. Nu 0,35 mm. ( Den fåes i tykkelserne 0,24 - og deropad)

Vi har testet 0,35 på havet her i vinter og må konstatere, at tiltrods for at den er blevet tyndere, er slidstyrken nøjagtig den samme. Den har jo så den fordel at den ikke er så følsom for strømpresset under fiskeriet. Linen er en del blødere, så den er meget behagelig at arbejde med. Hvidovre Sport har fået dem hjem og de kan erhverves, vejledende, for ca 1500 kr for 1500 meter !!.

Se link http://hvidovresport.dk/Shop/fiskegrej-fiskeliner/flet-liner/j-braid-x-8-multicolor.aspx

Vi kommer ikke til at fiske med andre liner, og jeg regner også med at bruge den tynde line 0,24 til flådfiskeri efter makrel.

Som man kunne læse på FB, fik jeg monteret en ny GT23 transducer på First-Timer lørdag. Det betyder at jeg ny kan udnytte begge transducer indgange på GARMIN´s xsv 7412´er. På den måde kan signalerne fra begge transducere ses på samme skærm. Genialt !! GT23 er nøjagtig den samme som GT 51, men den har ikke sidevu og dowmvu. Det er dermed det samme type signal der vises fra begge transducere. De to top-gaster, Jesper og Kim, var med til at hive båden op (et par gange) og være med til den første testtur, som foregik lige udenfor Helsingør.

Jeg forventer at lægge flere ekkolodsbilleder op i løbet af vinteren.

Fiskeriet i Januar har været blandet, nogle dage med mange fisk, nogle dage med store fisk og enkelte dage med ingen fisk. Alt er som det plejer :-) Vi har ikke været så meget på vandet som vi plejer, pga mit jobskifte. Men alligevel har vi i skrivende stund fået 11 målere optil de 18.2 som TC fangede d. 9/1. Det er lidt mindre end sidste år ved samme tid, men mon ikke vi venter på at det starter for alvor, som de foregående år :-)

Jesper Lyngsie

Daiwa´s nye superline til havfiskeri

Flotte målere fra sundet

TC med årets første måler på 12.4

Øresund d. 9/1

Hele Teamet var på vandet i dag, inklusive skolelæreren ! Han har en god næse for hvornår man tager på vandet når de store er der. I dag var ingen undtagelse. Vi havde derudover selskab af en de garvede og rutinerede øresundsfiskere i skikkelse af TC fra Pike85. Han fik en hovedrolle i dag :-)

Dagen startede ellers ikke godt, vi glemte gafkroge og bismervægt, så vi måtte sejle ind igen. Det var jeg glad for vi gjorde :-),

Ude på pladserne var der allerede gang i den, og efter lidt startvanskeligehder med at læse strømmen, gik det godt. Og det varede ikke længe før TC stod med en flexet klinge udover det sædvanlige. 12.4 kg vejede den og vi kom dermed på tavlen for første gang i år :-) Kort efter var det kaptajens tur til at lande en fisk på 11.1. :-)

Fiskeriet døede lidt ud, og andre pladser blev afsøgt uden resultat. Så vi vendte hurtigt tilbage til de første pladser. Bulerne var tildels vendt tilbage og igen var det TC der stjal rampelyset idet han efter en god lang fight, landede en toptunet gydefisk på ikke mindre end 18.2 kg !! Den store madamme blev efter fotosession genudsat, ligesom måleren på 12.4, så de kan bidrage med deres mange æg under årets gydning. Selvfølgelig årsbedste for First-Timer og så vidt vides også for småbådene. Men det var også samtidig Øresundsrekord for TC her i det nordlige del af Øresund. Så glæden var stor ombord :-) Ialt 3 målere blev det dermed til, samt ca 45 fisk.

Ombord på ULK, gjorde Stone det vanen tro, også godt. Han landede ene mand 3 målere med den største på 14.5 kg- Kæmpe tillykke til den rutinerede bulefisker :-)

Men andre målere blev også fanget  af småbådene : Jimmy i HOBBITTEN fik en på 10.1, Niels Nordsjø fik 2 optil 15.2, Michael i KOSTEN fik en på 10.5. Ombord på STORMEN fik Niclas styret Casper til en måler på 13.1. Det sjove ved den var at der samtidig sad en torsk på gummimakken på ca 7-8 kg. Tror der blev hvidt !!! Det må ha været en god fight !

Godt nytår !

Øresund 1/1 2016

Et godt nytår vil vi gerne ønske alle vores læsere her på teamsvinet.dk !

Kim og Jesper har startet det nye år med en tur på øresund, desværre er meldingerne at der ikke er fisk at finde i dag. Weekenden ser desværre ud til at blæse væk, så der vil årets første måler næppe heller blive landet...

Nikolaj har skrevet en sammenfatning af året 2015 for Team Svinet, den kan læses her;

Og så starter vi året med et billede fra vores drømmetur efter torsk til Sørøya i 2015 :-)

| Svar

Nyeste kommentarer

13.01 | 13:04

noget det tilsalg og hvad er prisen

28.09 | 06:24

Nice post!..good information,it is really helpful..it really impressed me alot and i just loved it.Thanks for posting @ https://packersmoversmumbaicity.in/

15.06 | 12:10

Packers And Movers Hyderabad Local Household Shifting Service, Get Free Best Price Quotes Local Packers and Movers in Hyderabad List, Compare Charges, Save Money And Time @